مرجـع دانـش پارس

مرجـع دانـش پارس

بانک جامع مقالات علمی-پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی در بیش از پنجاه گرایش علمی-تحقیقاتی

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1186
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 3987225

بررسی تاثیر دانش شبکه ای با محوریت رقبا بر ارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی شرکت های صادرکننده


بررسی تاثیر دانش شبکه ای با محوریت رقبا بر ارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی  شرکت های صادرکننده

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:16

سال انتشار:1395

چکیده

هدف از انجام این پژوهش،تعیین تاثیر دانش شبکه ای با محوریت رقبا بر ارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی شرکت های صادر کننده می باشد. در حالی که تجربه و دانش تجربی مفاهیم محوری در تجارت بین المللی هستند اما نکته مهم این است که درباره ی تاثیراتشان برارزش ارتباطات تجاری مقدار اندکی مطالب نوشته شده است. به همین دلیل دراین مقاله محقق سعی کرده است تا تاثیر دانش تجربی شبکه و نقش ان را به خوبی بررسی نماید. بدین ترتیب جامعه اماری آن کلیه مدیران و کارشناسان 29 شرکت کوچک و متوسط (SME)صادرکننده درایران هستند، که دادههای لازم با الهام و برگرفته از تحقیقات هوهنتال و همکاران(2014) از 169 نفر از اعضای نمونه آماری که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند، گردآوری شده است. آزمون مدل مفهومی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با به کارگیری نرم افزارLISREL انجام شد. این مقاله مجموعه ای از فرضیات به هم مرتبط درباره ی تاثیرات تجربه ی بین المللی ،دانش تجاری در یک بازار خارجی را فرموله سازی می کند.نتایج به دست آمده حاکی از آن است که دانش تجربی شبکه اهمیت دانش مربوط به مشتری و اهمیت دانش مربوط به رقبا برارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دانش مربوط به رقبا برارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دارند. همچنین تاثیر مثبت و معنادار دانش درباره مشتریان در شبکه براهمیت دانش درباره رقیبان تایید گردید. ازدیگر نتایج پژوهش این بود که نشان داده شد تجزیه بین المللی بردانش تجربی شبکه در بازار خارجی مثبت و معنادار دارد. همچنین در نهایت نیز نشان داده شده تجربه بین المللی براهمیت دانش درباره رقبا در شبکه بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دارد.

واژگان کلیدی

تجربه بین المللی،دانش شبکه ای، دانش مربوط به رقیب ، تجارت در بازار خارجی ،شرکت های کوچک و متوسط (SME)


مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1956

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مجموعه بی نظيری از مقالات علمی پژوهشی،پروژه های دانشجويی،كتاب،نشریات و فيلم های مستند آموزشی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما