مرجـع دانـش پارس

مرجـع دانـش پارس

بانک جامع مقالات علمی-پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی در بیش از پنجاه گرایش علمی-تحقیقاتی

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 96
  • بازدید دیروز : 880
  • بازدید کل : 4002929

بررسی نقوش زربافتهای دوره صفوی موجود در موزه هنرهای تزیینی اصفهان


بررسی نقوش زربافتهای دوره صفوی موجود در موزه هنرهای تزیینی اصفهان

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:16

سال انتشار:1394

چکیده

زربافتهای دوره صفوی به عنوان فنی ترین هنر نساجی این دوره از اهمیت زیادی برخوردار است .این نوع بافت حتی در ساده ترین شکل خود نیاز به نوعی نقشه دارد و بنابراین به دستگاهی پیچیده تر از دارهای پارچه بافی معمولی نیازمند است. دستگاه از نوع ژاکاردی میباشد و برای بافت پارچه فردیدر بالای دستگاه قرار میگیرد و نقشه را روی نخهای پود اجرا میکند و فرد دیگری در پایین دستگاه نشسته و نقشه های زده شده در بالا را اجرا میکند.بنابراین هنر نقشه کشی پارچه زربفت، اجرای نقشه وبافت پارچه همچنین نوع نخی که برای بافت استفاده میشود و زمان زیادی که برای بافت صرف میشود همگی در ایجاد پارچه ای گرانبها نقش اساسی ایفا میکنند. بابررسی نقوش پارچه های زربفت صفوی، عناصر بصری و رنگهای مناسب با طرحها را میتوان به صورت گسترده مشکاهده کرد. بیشترین طرح استفادهشده در پارچه ها طرح گل و گیاه است که برگرفته از روح بهشتی انسانهاست و نقوش شکار و پرنده ،انسان وحیوان نیز بعد زمینی انسان را به نمایش میگذارد.بیشترین طرحهای استفاده شده درزربافتهای صفوی موجود در موزه هنرهای تزیینی اصفهان نقوش گیاهی است که به صورت مختلف نقش شده است نقش گلهای مسبک وانتزاعی ،گلهای مینیاتوری، گلهای معروف به گل لندنی، گلهای ترکیبی با اسلیمی ها و....برای رسیدن به این نتایج ، از روش کتابخانهای و مشاهدات عینی استفاده، و به صورت تحلیلی توصیفی انجام شده است.

واژگان کلیدی

زربافت، صفوی، نقوش پارچه، موزه هنرهای تزیینی


مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2473

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برنج

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مجموعه بی نظيری از مقالات علمی پژوهشی،پروژه های دانشجويی،كتاب،نشریات و فيلم های مستند آموزشی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما