نوع فایل :PDF
تعداد صفحات: 16
سال انتشار:1395
چکیده
معلولیت فرزندان اختلالات عاطفی و مشکلات اقتصادی زیادی در خانواده ایجاد می کند و روابط اجتماعی خانواده نیز محدود می گرد.هدف پژوهش پاسخگویی به این سوال است که آیا بین سازگاری اجتماعی مادران کودکان عقب مانده و عادی تفاوتی وجود دارد؟جامعه ی آماری کلیه مادران دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و عادی مقطع ابتدایی شهر ایلام در سال تحصیلی 94-95 می باشد.تعداد 40 نفر از مادران دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و 40 مادر کودک عادی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده اند.ابزار پژوهش مقیاس سازگاری اجتماعی ویزمن و پی کل می باشد.در تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی t test گروه های مستقل استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داد که بین مادران دانش آموزان عقب مانده ذهنی و عادی از لحاظ سازگاری اجتماعی کلی و حیطه های هفتگانه آن(حیطه ی والدین،حیطه ی روابط خانوادگی،حیطه ی وضعیت اقتصادی) به استثنای حیطه ی اجتماعی و فوق برنامه روابط با خویشاوندان و وضعیت اقتصادی تفاوت معنی داری وجود دارد
واژگان کلیدی
سازگاری اجتماعی،عقب ماندگی ذهنی،عقب مانده آموزش پذیر،مقطع ابتدایی
مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا