مرجـع دانـش پارس

مرجـع دانـش پارس

بانک جامع مقالات علمی-پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی در بیش از پنجاه گرایش علمی-تحقیقاتی

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 696
  • بازدید دیروز : 687
  • بازدید کل : 3985691

بررسی نقش اعتیاد به فناوری اطلاعات بر راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمانشاه


بررسی نقش اعتیاد به فناوری اطلاعات بر راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمانشاه

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:15

سال انتشار:1395

چکیده

هدف کلی از این تحقیق بررسی نقش اعتیاد به فناوری اطلاعات بر راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمانشاه می باشد.پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره متوسطه شهرکرمانشاه می باشند که از بین آن ها تعداد 367 نفر با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی انتخابشدند. روش مورد مطالعه میدانی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه های گرایش به اعتیاد پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ ) 1999 ( ، راهبردهای خودتنطیمی پنتریچ و دی گروت) 1990 ( و نمره معدل نیمسال اول 94 - 93 دانش آموزان می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از شاخص های آمار توصیفی مانند )میانگین ، انحراف معیار ...( و همچنین ازآمار استنباطی با استفاده آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده استفاده شد. داده های به دست آمده پژوهش با استفاده از سیستم نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق نشان می دهد بین اعتیاد به فناوری اطلاعات و راهبردهای شناختی همبستگی معنادار و منفی ) معکوس ( به میزان ) 0.326 ( وجود دارد. همچنین با توجه به مقدار) - 56.083 = F ( فرضیه تحقیق تایید می گردد. بین اعتیاد بهفناوری اطلاعات و راهبردهای فرا شناختی همبستگی معنادار و منفی ) معکوس ( به میزان ) 0.161 ( وجود دارد. همچنین -با توجه به مقدار) 10.138 = F ( فرضیه تحقیق تایید می گردد. نتایج نشان داد که بین اعتیاد به فناوری اطلاعات وراهبردهای فرا شناختی همبستگی معنادار و منفی ) معکوس ( به میزان ) 0.147 ( وجود دارد. همچنین با توجه به -مقدار) 7.738 = F ( فرضیه تحقیق تایید می گردد. بین اعتیاد به فناوری اطلاعات و راهبردهای فرا شناختی همبستگیمعنادار و منفی ) معکوس ( به میزان ) 0.547 ( وجود دارد. همچنین با توجه به مقدار) - 6.738 = F ( فرضیه تحقیق تاییدمی گردد

واژگان کلیدی

اعتیاد به فناوری اطلاعات ، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی، راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی،راهبردهای مدیریت منابع ، پیشرفت تحصیلی


مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1038

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مجموعه بی نظيری از مقالات علمی پژوهشی،پروژه های دانشجويی،كتاب،نشریات و فيلم های مستند آموزشی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما