نوع فایل:PDF
تعداد صفحات :10
سال انتشار : 1394
نویسنده
فریبا جلالیان - دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
چکیده
در این تحقیق به اثرات نیمرخ شخصیتی بر یادگیری درس آمار دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پرداخته شده و سؤال اصلی بدین ترتیب تدوین شده است که آیا نیمرخ شخصیتی در یادگیری درس آمار مؤثر است یا خیر؟ روش تحقیق، توصیفی از نوع زمینهیابی میباشد. جامعه تحقیق حاضر را تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تشکیل میدهند. در تحقیق حاضر با پیروی از روش نمونهگیری تصادفی و با استفاده از روش قرعهکشی، تعداد 05 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزار فرم بازسازی شده پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی چندوجهی مینهسوتا -2 MMPI-2RF استفاده شده که دارای روایی و اعتبار مطلوبی است. در نهایت، با استفاده از مدل آماری رگرسیون چندمتغیری به آزمون سؤالهای تحقیق پرداخته شد و یافتههای تحقیق نشان داد که ارتباط منفی معنیداری بین نارسایی تفکر، نارسایی رفتاری، ضعف روحیه، شکایات جسمانی، هیجانات مثبت پایین، رفتار ضداجتماعی، هیجانات منفی مختلکننده با میزان یادگیری درس آمار در دانشجویان وجود دارد. بدین ترتیب که با افزایش مقیاسهای مذکور در دانشجویان، میتوان شاهد کاهش میزان یادگیری در درس آمار بود
واژگان کلیدی
شخصیت، نیمرخ شخصیتی، درس آمار .
مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا