نوع فایل:PDF
تعداد صفحات :6
سال انتشار : 1395
چکیده
یکی از بخش های مهم عملکرد اقتصادی یک نظام ماشینی در کشاورزی، عملکرد راننده است. یک مدیر ماشین هاممکن است اطلاعات کافی درباره عملکرد ماشین و تراکتور داشته باشد، ولی اگر عملکرد راننده بهینه نباشد عملکرد کل مجموعه کاهش خواهد یافت. به منظور اندازه گیری و ارزیابی میزان آلودگی صوتی تراکتور والترا T150 و مسی فرگوسن 285، از دو مدل تراکتور، مسی فرگوسن 285 بدون کابین و والترا T150 کابین دار استفاده گردید. در این تحقیق آزمون هایی جهت تعیین سطح فشار صدا و شناخت منابع عمده تولید صدا و روند انشار آنها و همچنین عوامل تاثیرگذار بر سروصدای تراکتورها انجام گرفت. نتایج نشان داد که بیشترین سطح صدای تراکتور بدون کابین و کابین دار به ترتیب db 69/1 وdb 96/3 می باشد که این برای تراکتور کابین دار، در مقایسه با حد استاندارد db 58 ، نگران کننده است. با افزایش سرعت دورانی موتور از rpm 1811 تا rpm 2211 ، میانگین سطح صدای کلی تراکتور مسی فرگوسن db 8/8 و والترا db 9/4 افزایش نشان می دهد. این افزایش بین سرعت های موتور rpm 1811 و rpm 1981 از لحاظ آماری معنی دار نبوده، ولی بین سرعت های موتور rpm 1981 و rpm 2111 و rpm 2211 در سطح 1% اختلاف معنی داری نشان می دهد. همچنین تغییرات دنده وبار روی تراکتور کابین دار، تاثیرمعناداری بر مقادیر سطح صدا ندارد، حال آنکه برای تراکتور بدون کابین، تغییرات سطح فشارصدا، محسوس تر می باشند. به طور کلی، کابین تراکتور مانع از افزایش سطح فشار صدای ناشی از تغییرات دنده و بار روی تراکتور می شود و تا db 11 کاهش سطح فشار صدای میانگین را در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از آسیب های ناشی ازسروصدا، استفاده از محافظ های گوش برای راننده و سرنشینان تراکتور بدون کابین توصیه می شود
واژگان کلیدی
تراکتور،صدا، فشار، کابین، موتور
مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان
برچسب های مهم
پدیت جدید اسفند ماه 1403✓ بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده ☆☆ آموزش صفر تا صد کسب درآمداینترنتی بالای 50/000/000 میلیون ماهانه پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته، 100% حلال شرعی، کاملاً ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا