
نوع فایل:PDF
تعداد صفحات:16
سال انتشار:1395
چکیده
هدف از انجام این پژوهش،تعیین تاثیر دانش شبکه ای با محوریت رقبا بر ارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی شرکت های صادر کننده می باشد. در حالی که تجربه و دانش تجربی مفاهیم محوری در تجارت بین المللی هستند اما نکته مهم این است که درباره ی تاثیراتشان برارزش ارتباطات تجاری مقدار اندکی مطالب نوشته شده است. به همین دلیل دراین مقاله محقق سعی کرده است تا تاثیر دانش تجربی شبکه و نقش ان را به خوبی بررسی نماید. بدین ترتیب جامعه اماری آن کلیه مدیران و کارشناسان 29 شرکت کوچک و متوسط (SME)صادرکننده درایران هستند، که دادههای لازم با الهام و برگرفته از تحقیقات هوهنتال و همکاران(2014) از 169 نفر از اعضای نمونه آماری که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند، گردآوری شده است. آزمون مدل مفهومی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با به کارگیری نرم افزارLISREL انجام شد. این مقاله مجموعه ای از فرضیات به هم مرتبط درباره ی تاثیرات تجربه ی بین المللی ،دانش تجاری در یک بازار خارجی را فرموله سازی می کند.نتایج به دست آمده حاکی از آن است که دانش تجربی شبکه اهمیت دانش مربوط به مشتری و اهمیت دانش مربوط به رقبا برارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دانش مربوط به رقبا برارزش ارتباطات تجاری در بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دارند. همچنین تاثیر مثبت و معنادار دانش درباره مشتریان در شبکه براهمیت دانش درباره رقیبان تایید گردید. ازدیگر نتایج پژوهش این بود که نشان داده شد تجزیه بین المللی بردانش تجربی شبکه در بازار خارجی مثبت و معنادار دارد. همچنین در نهایت نیز نشان داده شده تجربه بین المللی براهمیت دانش درباره رقبا در شبکه بازار خارجی تاثیر مثبت معنادار دارد.
واژگان کلیدی
تجربه بین المللی،دانش شبکه ای، دانش مربوط به رقیب ، تجارت در بازار خارجی ،شرکت های کوچک و متوسط (SME)
مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان
برچسب های مهم
حجم فایل : 575.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 230 بسم الله الرحمن الرحيم نام درس : جامعه شناسي خانوادهعنوان منبع : جامعه شناسي خانوادهتعداد واحد درسي : 2 واحد جايگاه درس :جامعه شناسي خانواده از دروس الزامي و مشترك بين گرايش هاي مختلف رشته علوم اجتماعي است ... ...
حجم فایل : 878.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 91 بسمه تعالی فراورده های تخمیری شیر تخمير فراورده هاي حيواني مهمترين فراورده هاي تخمير شده حيواني عبارتند از: فراورده هاي تخمير شده شير، فراورده هاي تخمير شده گوشت و فراورده هاي دريايي تخمير شده 3-1 فراورده هاي ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا