مرجـع دانـش پارس

مرجـع دانـش پارس

بانک جامع مقالات علمی-پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی در بیش از پنجاه گرایش علمی-تحقیقاتی

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 45
  • بازدید دیروز : 1287
  • بازدید کل : 4005553

ارزیابی اثرات گردشگری در نواحی روستایی (مطالعه موردی؛روستای کهمان،استان لرستان)


ارزیابی اثرات گردشگری در نواحی روستایی (مطالعه موردی؛روستای کهمان،استان لرستان)

نوع فایل:Word قابل ویرایش

تعداد صفحات :9

سال انتشار : 1395

چکیده

در شرایطی که قرن بیست و یکم سپری می گردد،اما هنوز توسعه روستایی با مسائل و چالش های متعددی مواجه است.چرا که رهیافت های گذشته در زمینه توسعه روستایی موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته است مسائلی همچون فقر،اشتغال ،بهداشت ،امنیت غذایی و پایداری محیط زیست را تامین کنند،این رهیافت ها در توزیع منافع حاصل از رشد و توسعه نیز موفق نبوده و سبب مشکلات متععدی برای نواحی روستایی شده اند.از این رو بار دیگر توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته و نظریه پردازان،برنامه ریزان و مجریان حقوقی درصدد برآمده اند تا با ارائه راهکارها و رهیافت های جدید،از معضلات و مسایلی که گریبانگیر روستاها شده بکاهند.یکی از این راهبردها که اخیراً در بسیاری از کشورها به اجرا درآمده و نتایج مثبتی نیر به همراه داشته است،توسعه و گسترش گردشگری در نواحی روستایی به خصوص نواحی روستایی پیرامون شهرهای بزرگ است که از پتانسیل های لازم برای گسترش آن برخوردار هستند.

امروزه گردشگری به عنوان یکی از صنایع ،از بخش های اقتصادی با رشد بسیار بالا در جهان،بخصوص در کشورهای در حال توسعه است.گردشگری یکی از راهبردهای ویژه توسعه روستایی برای ورود ارز و ایجاد شغل و حمایت از رشد همه جانبه است و به دلیل اثرات چشمگیری که فعالیت های گردشگری در اقتصاد مناطق پذیرنده گردشگران بر جای می گذارد،باید توجه فراوانی به این فعلیت معطوف شود.کاهش نقش کشاورزی و افزایش حاشیه ای شدن بسیاری از مناطق روستایی گردشگری را به عنوان منبع درآمد جدیدی در این مناطق تبدیل می کند.همچنین فعالیت های گردشگری بیش از ده درصد از درآمدها و فرصت های شغلی دنیا را بوجود آورده است تنها فعالیتی است که می تواند در کنار فعالیت های کشاورزی سنتی و صنایع روستایی که به سرعت در حال از بین رفتن هستند قرار گیرد،لذا این صنعت تولیدی می تواند فرصتی استثنایی برای احیای اقتصادی و تحرک نیروی انسانی و کار در مناطق روستایی و مناطق رو به افول ایجاد نموده ،باعث شود که روستائیان علاوه بر فعالیت های روزمره خود،از منبع درآمد دیگری نیز بهره مند شوند.به طوریگه گردشگری نیاز به نیروی آموزش دیده لازم به اندازه صنعت ندارد.همچنین در گردشگری نیاز به سرمایه نسبت به صنعت کمتر است.

واژگان کلیدی

 


مبلغ قابل پرداخت 14,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2498

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...

دریافت فایل : مراحل ساختمان سازی
وکتور کورل 12دعای فرج

وکتور کورل 12دعای فرج

دعای فرج امام زمان (عج)  وکتور کورل 12دعای فرج  برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

دریافت فایل : وکتور کورل 12دعای فرج

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مجموعه بی نظيری از مقالات علمی پژوهشی،پروژه های دانشجويی،كتاب،نشریات و فيلم های مستند آموزشی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما