مرجـع دانـش پارس

مرجـع دانـش پارس

بانک جامع مقالات علمی-پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی در بیش از پنجاه گرایش علمی-تحقیقاتی

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 155
  • بازدید دیروز : 880
  • بازدید کل : 4002988

مروری نظام مند بر مواجهه با باقیمانده فلز سمی آرسنیک در مواد غذایی مصرفی در ایران و ارزیابی خطر میزان دریافت آن


مروری نظام مند بر مواجهه با باقیمانده فلز سمی آرسنیک در مواد غذایی مصرفی در ایران و ارزیابی خطر میزان دریافت آن

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:10

سال انتشار:1395

چکیده

فلزات سنگین از جمله آلاینده های زیست محیطی هستند که مواجهه انسان با بعضی از آنان از طریق آب و مواد غذایی می تواند مسمومیتهای مزمن و بعضاً حاد خطرناکی را ایجاد نمایند. از جمله این آلاینده های خطرناک و سمی آرسنیک است که به طور طبیعی و بر اثر فرایندهایی مانند هوادیدگی ، فعالیت های آتشفشانی و انسانی در مقادیر مختلف در محیط زیست وجود دارد. این عنصر بر روی سیستم قلب و عروق، پوست، سیستم عصبی مرکزی و محیطی، کلیه ها و سیستم خونساز بدن تاثیرگذار می باشد وسبب سرطانزایی می گردد. با توجه به اینکه آرسنیک نقش مهمی در آلودگی مواد غذایی مصرفی درایران دارد و وجود آن در مواد غذایی از نظر بهداشت و سلامت اهمیت ویژه ای دارد، مطالعه حاضر به بررسی مواجهه با باقیمانده فلز سمی آرسنیک و تعیین خطرات میزان دریافت و خطر سرطان زایی آن ازطریق مواد غذایی مصرفی پرداخته است. به منظور به دست آوردن مقالات مربوطه از پایگاه داده های علمی) Google scholar ، Magiran ، PubMed ، Irandoc و Sid ( و موتورهای جستجوگر استفاده شد.مطالعه به صورت) Review Article ( می باشد. از مقالات مورد بررسی، داده های حاصل از اندازه گیری عنصر آرسنیک در مواد غذایی مصرفی استخراج شده و خطر مواجهه و سرطانزایی عنصر آرسنیک موردارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که همه مواد غذایی مصرفی ایران آلوده به آرسنیک هستند. مواد غذایی از جمله سبزیجات برگدار، قارچ، گندم و جو با توجه به بالا بودن ضریب خطر) HQ ( آن ها، از لحاظ دریافت آرسنیک خطرناک هستند سایر مواد غذایی با وجود آلوده بودن به آرسنیک از لحاظ دریافت آرسنیک ایمن هستند. از لحاظ خطر سرطانزایی همه مواد غذایی به غیر از پنیر، جامعه را در معرض خطر بالایی قرار می دهند.

واژگان کلیدی

فلزات سنگین، آرسنیک، ارزیابی خطر، ضریب خطر


مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2185

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برنج

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مجموعه بی نظيری از مقالات علمی پژوهشی،پروژه های دانشجويی،كتاب،نشریات و فيلم های مستند آموزشی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما