نوع فایل:PDF
تعداد صفحات :11
سال انتشار : 1394
نویسنده
بهروز مرادی - کارشناسی ارشد علوم اجتماعی گرایش جامعه شناسی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی جامعه شناختی وسایل ارتباط جمعی بر میزان جامعه پذیری سیاسی دانشجویان دانشگاه پیام نور سقز در سال تحصیلی 9911 19 صورت پذیرفته است. روش تحقیق در این پژوهش پیمایش از نوع همبستگی بود و اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری - گردیده، جامعه ی آماری تحقیق کلیه دانشجویان پیام نور شهر سقز می باشد که تعداد دآنشجویان 5011 نفر می باشد و 919 نفر از این جامعه به روش تصادفی طبقه ای و از طریق فرمول کوکران انتخاب و به پرسشنامه های تحقیق پاسخ دادند. برای اطمینان از پایایی آزمون از تکنیک آلفای کرونباخ استفاده گردید که مورد تأیید قرار گرفت و برای اطمینان از اعتبار آزمون از اعتبار صوری و محتوایی استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS ویرایش 91 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: طبق آزمون ضربی همبستگی پیرسون بین وسایل ارتباط جمعی و مولفه های آن )رادیو، تلویزیون، مطبوعات، اینترنت و ماهواره( با میزان جامعه پذیری سیاسی دانشجویان رابطه مستقیم معنی داری وجود دارد. همچنین طبق رگرسیون چندگانه به روش گام به گام در مجموع به ترتیب اولویت متغیر میزان استفاده از مطبوعات، میزان استفاده از اینترنت و میزان استفاده از برنامه های تلویزیونی بر جامعه پذیری اثرگذار بودند. و در مجموع به میزان 19 درصد جامعه پذیری سیاسی دانشجویان را تبیین نمودند
واژگان کلیدی
وسایل ارتباط جمعی، اینترنت، ماهواره، مطبوعات، جامعه پذیری سیاسی
مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا